Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Lisäksi asiakaspalvelumme palvelee sinua chatin kautta, sähköpostitse: helpdesk@niini.fi tai puhelimitse 010 680 3400.

Painotuotteiden toimitus

Tuotteet toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen lähettipalvelun (vain pääkaupunkiseutu), Postin tai Matkahuollon toimittamana. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntö. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu tai vastaanottaja voi pyytää paketin noudettavaksi Noutopisteeseen.

Tuotteet voi myös valita noudettavaksi mistä tahansa toimipisteestämme:

Helsinki: Hankasuontie 6
Turku: Laivurinkatu 1
Kotka: Keskuskatu 25

Verkkokauppatilauksillamme on kiinteät 6,9€ – 7,90€ toimituskulut. Yli 99€ verkkokauppatilauksissa toimitus on ilmainen. Nouto toimipisteeltämme on ilmaista.

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen noin 3-5 päivää. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Mikäli tilaat kiiretoimituksella, on tuote noudettavissa toimipisteeltämme seuraavana arkipäivänä. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme ilmoittamaasi numeroon tekstiviestin.

Tällä hetkellä myymme tuotteita vain Manner-Suomen rajojen sisäpuolelle

Verkkokauppamme käyttö- ja toimitusehdot löydät täältä.

Ikävä kyllä, jos haluat tilata tuotteita useampaan toimitusosoitteeseen, tulee sinun tilata tuotteet eri tilauksina. Eli lisää ensin tuotteet ostoskoriin, tilaa ja toista prosessi! 

Kehitämme verkkokauppaamme jatkuvasti. Tulevaisuudessa on mahdollista valita useampia toimitusosoitteita yhdelle tilaukselle

Tuotteet luovutetaan joko tilausnumeroa tai tilaajan nimeä vastaan. Vastaanottajalta otetaan myös kuittaus paketin vastaanottamisesta.

Tilaaminen

Kun tilaus on vahvistettu, et pääse enää verkkokaupan kautta muuttamaan tilauksen sisältöä (esim. lisäämään tai poistamaan tuotteita tai niiden määriä).

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jonka yhteydessä on linkki tilauksen tarkempiin tietoihin, kuten toimitusosoite, toimituksen sisältö, hinta ja tilauspäivämäärä. Mikäli käyttäjä rekisteröityy palveluun, hän pääsee tarkastelemaan koko käyttäjätunnukseen liitettyä tilaushistoriaa profiilinsa tietojen kautta. Jos et jostain syystä saanut tilausvahvistusta, pyydämme sinua tarkistamaan tilauksen tietoihin syöttämäsi sähköpostiosoitteen oikeellisuuden sekä sähköpostisi roskapostikansion.

Voit toimittaa ehdotuksesi meille joko verkkokauppamme chatin kautta, sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 6803 400.

Rekisteröityminen

Palvelun käyttö ei edellytä rekisteröitymistä, mutta sitä suositellaan. Rekisteröitymällä pystyt myös helposti seuraamaan, tarkistamaan ja muokkaamaan palveluumme tallentamiasi tietoja. Edellä mainitun lisäksi rekisteröitymisen etuna on, että kaikki tilaukset jäävät rekisteröidyn käyttäjätunnuksen tilaushistoriaan. Rekisteröityminen mahdollistaa myös uusintatilauksien tekemisen samoilla aineistoilla, sekä suunnittelutyökalussamme tehtyjen aineistojen tallentumisen.

Valitse ylävalikosta Kirjaudu sisään ja klikkaa Unohditko salasanasi? Kirjoita käyttäjätunnuksesi tai kirjautumisesi yhteydessä asettamasi sähköpostiosoitteesi, niin saat sähköpostiisi linkin jolla pääset vaihtamaan salasanan.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 6803 400 ja pyydä poistamaan tilisi. Huomioithan, että käyttäjätilin poiston jälkeen myös kaikki sen historiatiedot poistuvat (tilaushistoria, tallennetut työt..).

Maksaminen ja turvallisuus

Verkkokaupassa voit Visma Pay -palvelun kautta maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

Alennuskoodin voit laittaa kassa-sivulla sijaitsevaan “lisää koodi” -kenttään.

Aineisto

Suosittelemme PDF-muotoa, mutta voit ladata myös mm. jpg, jpeg, tiff tai png -muotoisen aineiston.

Kun painotöissä kuva- tai väripintojen halutaan yltävän paperin reunoille saakka, aineistoon tulee jättää riittävät leikkuuvarat. Kun tuote leikataan puhtaaksi, nämä leikkuuvarat leikataan pois, jolloin reunoille ei jää valkoista kehystä. Niinin suosittelema leikkuuvara on 3 mm/reuna.

Aineisto-ohjeet voit ladata TÄÄLTÄ. Mikäli tarvitset apua painomateriaalien tekemisessä jeesaamme mielellämme. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme joko chatin kautta, sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 680 3400.

Jokaiselle verkkokaupasta tilattavalle tuotteelle on asetettu omat tarkastusparametrinsa, joilla palveluun lataamasi aineisto tarkistetaan koneellisesti. Emme kuitenkaan tarkista tekstien oikeinkirjoitusta.

Tilaukseesi voi sisältyä useampia tuotteita, joille on ladattu oma painoaineistonsa.

Ongelmatilanteet

Suurikokoinen aineisto: 

Suurikokoiset aineistot eivät välttämättä lataudu heti. Odota hetki, jotta aineisto latautuu palvelimellemme. 

Tilauksen tekeminen ilman aineistoa:

Voit myös tehdä tilauksen ilman aineistoa ja lähettää aineiston meille erikseen sähköpostissa tai WeTransferilla.

Ohjeet tähän: 

https://niini.fi/wp-content/uploads/2023/05/Verkkokauppa-tilauksen-tekeminen-ilman-aineistoa.pdf 

Jos uusintatilauksen tekeminen aiemmin tilatusta tuotteesta epäonnistuu, tilauksesta on todennäköisesti kulunut sen verran aikaa, että järjestelmä on pyyhkinyt aineistosi palvelimelta. Voi myös olla niin, että työpohjaan tai tuotteeseen on tehty sellaisia muutoksia, joiden johdosta uusintatilaaminen ei ole enää mahdollista. Näissä tapauksissa sinun tulee ladata tilattavan tuotteen aineisto uudestaan järjestelmään tilauksen tehdäksesi.

Ilmoitus virheellisestä tai puutteellisesta toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta olemalla asiakaspalveluumme yhteydessä paino@niini.fi. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalvelijaamme tai tuotantoomme sähköpostitse paino@niini.fi

Kuluttajansuojalain 14 § mukainen peruuttamisoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita.

PERUUTTAMISOIKEUTTA KOSKEVAT RAJOITUKSET:

Kuluttajan peruuttamisoikeus raukeaa silloin, kun tuotetta valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällöin peruuttamisoikeus ei koske esimerkiksi tuotetta, joka on valmistettu asiakkaan Niini & Co Oy:lle toimittaman aineiston mukaisesti.

Lisää peruuttamisoikeutta koskevia rajoituksia löydät osoitteesta: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla Niini & Co Oy:lle viimeistään 14 päivän kuluttua palvelusopimuksen tai sähköisesti toimitettavaa digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä, kauppasopimuksessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Jos kuluttaja peruuttaa koti- tai etämyyntisopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista.