Ehdot

Niinin verkkokaupan yleiset käyttö- ja toimitusehdot

Versio 1/2021, voimaantulopäivä [1.12.2021]

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa verkkokauppaa, tuotteita tai tuotteiden tilaamista ja toimitusta koskevissa kysymyksissä. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostilla helpdesk@niini.fi tai myynti@niini.fi, puhelimitse 010 6803 400 (myynnin numero) tai verkkokaupassa olevan chat-palvelun kautta Ma-Pe 9.00-16.00

1. Ehtojen soveltaminen ja asiakaspalvelu

Näitä yleisiä käyttö- ja toimitusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan Niini & Co Oy:n (ALV-tunnus FI01993323, y-tunnus 0199332-3, Hankasuontie 6 00390 Helsinki) (”Niini”) valmistamien tai muutoin tarjoamien tuotteiden (”Tuote”) myyntiin kuluttaja- ja yritysasiakkaille Niinin verkkokaupassa niini.fi (”Verkkokauppa”) manner-Suomessa.

Kuluttaja- ja yritysasiakkaisiin viitataan Ehdoissa termillä ”Asiakas”.

Niini pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja koska tahansa julkaisemalla muutetut Ehdot Verkkokaupan sivustolla. Muutettuja Ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty Niinin ilmoittamana voimaantulopäivänä tai sen jälkeen (”Tilaus”). Asiakkaan on ennen Tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin Ehtoihin.

Toimittamalla aineistoa tilausjärjestelmään ja/tai tilaamalla Tuotteita verkkokaupastamme Asiakas hyväksyy Ehdot sellaisina, kuin ne ovat ao. ajankohtana voimassa. Niini kerää ja käsittelee henkilötietoja soveltuvien lakien mukaisesti. Hyväksymällä Ehdot Asiakas hyväksyy myös henkilötietojensa käytön Niinin tietosuojaselosteen mukaisesti ja sen, että Niini voi lähettää sähköpostia tai muuten viestiä tilauksiin liittyvissä asioissa heidän kanssaan.

2. Tilaaminen ja asiakkuus

Asiakas tilaa Tuotteet Verkkokaupasta osoitteesta niini.fi.

Niini toimittaa Tuotteita Verkkokaupasta vain Manner-Suomeen.

Asiakas sitoutuu kertomaan Tilauksen ja toimituksen kannalta tarpeelliset tiedot, kuten nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite ja maksutiedot. Asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias ja olla käyttämänsä maksu- tai luottokortin tai sähköisen maksuvälineen käyttäjätunnusten luvallinen haltija. Asiakas vastaa aina omien tietojensa oikeellisuudesta.

Yritysasiakas vastaa siitä, että Verkkokaupasta Tilauksen tehnyt yritysasiakkaan edustaja on oikeutettu solmimaan Tilauksesta ja toimituksesta yritysasiakkaan puolesta.

Mikäli Asiakas luo Verkkokauppaan asiakastilin, eli rekisteröityy käyttäjäksi, on hän vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta. Asiakas on vastuussa kaikista toimenpiteistä, jotka on tehty käyttäjätunnusta ja salasanaa käyttämällä. Asiakas voi lopettaa asiakastilinsä ilmoittamalla siitä kirjallisesti Niinin asiakaspalveluun, osoitteeseen Hankasuontie 6, 00390 Helsinki.

Niini pidättää oikeuden:

  • katkaista asiakassuhde Verkkokaupan toiminnan häiritsemisen, väärinkäytösten, jatkuvien palautusten, noutamatta, maksamatta ja peruuttamatta jätettyjen Tilausten, tai toistuvien peruutusten vuoksi ilman perustelua tai ilmoitusta.
  • laskuttaa Asiakkaalta toistuvista peruutuksista tai maksamattomista Tilauksista aiheutuneet ylimääräiset työn kulut
  • poistaa ilman erillistä ilmoitusta sellaisen Verkkokauppaan rekisteröityneen käyttäjätilin, jonka epäilemme olevan vilpillinen.
  • Niinin Verkkokaupasta ladattavissa olevat Tuotteet, jotka ovat ohjelmistoja tai niiden käyttöoikeuksia, ovat Niinin tai sen toimittajien omaisuutta ja tekijänoikeuslakien suojaamia. Asiakkaalla on oikeus ladata vain sellaiset Tuotteet, jotka on yksilöity Tilauksessa ja käyttää niitä ainoastaan Tilauksen mukaisesti. Niini ja sen toimittajat myöntävät Asiakkaalle tätä tarkoitusta varten ei-yksinomaisen, rajoitetun lisenssin, joka on voimassa Tilauksessa yksilöidyn ajan toimittajan lisenssiehdoin, jotka Asiakas hyväksyy Tilauksen tekemällä. Asiakkaalla ei ole oikeutta luovuttaa tällaista Tuotetta kolmannelle. Muu kaupallinen ja ei-kaupallinen käyttö on kielletty.

3. Aineiston toimittaminen

Asiakas sitoutuu siihen, että Asiakkaan Niinille Verkkokaupan tilausjärjestelmän kautta tai muutoin toimittama kuvamateriaali, muu tieto tai aineisto (”Aineisto”) ei ole lain, moraalin tai hyvän tavan vastaista, eikä se loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia. Asiakas on yksinomaisesti vastuussa sen varmistamisesta, että Asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut oikeudet Aineistoon ja sen luovutukseen Niinille, ja ettei Aineisto loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Aineisto tulee toimittaa siinä muodossa kuin Verkkokaupassa on ilmoitettu, eikä se saa sisältää viruksia tai haittaohjelmia. Asiakas vastaa aina itse Aineiston toimitustavasta ja tiedonsiirrosta sekä näistä aiheutuista kuluista. Asiakas vastaa edelleen Aineiston tietosisällöstä ja sen oikeellisuudesta, eikä Niinillä ole velvollisuutta esim. tekstien oikolukuun tai kirjoitusvirheiden korjaukseen.

Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia Niiniä kohtaan liittyen Asiakkaan tilaukseen ym. oikeuksien loukkauksen perusteella, Asiakas sitoutuu näiden vaatimusten torjumiseen omalla kustannuksellaan ja on velvollinen korvaamaan Niinille kaikki kulut ja vahingon, mukaan lukien mahdollinen välillinen vahinko, joka Niinille mahdollisesti syntyy sen johdosta, ettei Aineisto täytä tässä esitettyjä vaatimuksia.

Aineisto tallentuu tilauksen käsittelyä varten tilausjärjestelmän kautta Niinin palvelimelle, jossa Aineistoa säilytetään kuusi (6) kuukautta, jonka jälkeen järjestelmä automaattisesti poistaa sitä vanhemmat tiedostot. Niini ei vastaa Aineistosta, eikä Asiakkaalla ole oikeutta korvaukseen, jos Aineisto menetetään tai se vahingoittuu. Asiakkaan Aineisto poistetaan aina, mikäli asiakastili lopetetaan.

Tuotteiden laadun edellytyksenä on, että Asiakas noudattaa aineisto-ohjeita ja varoitusilmoituksia koskien Aineiston teknisiä vaatimuksia ja asetuksia. Asiakas vastaa itse siitä, että Asiakkaalla on tarpeelliseksi katsomansa varmuuskopiot Aineistosta.

4. Tilausprosessi

Tilaus käsitellään Asiakkaan ohjeiden mukaisesti heti, kun Niinin tilausjärjestelmä on vastaanottanut Aineiston tai vaihtoehtoisesti myöhemmin, mikäli on sovittu myöhäisemmästä päivämäärästä.

Niini vahvistaa kaikki Verkkokaupan kautta tulleet tilaukset sähköpostilla lähetettävällä tilausvahvistuksella, jossa on Tilauksen tarkemmat tiedot, kuten

  • tilaajan tiedot
  • toimitusosoite
  • tilauksen sisältö
  • hinta
  • tilauspäivämäärä

Niini suosittelee Asiakasta säilyttämään tilausvahvistuksen tositteena tehdystä ostoksesta.

Niini vastaa siitä, että Tilaus suoritetaan hyvää työtapaa noudattaen ja valitsee itse Tilauksen suoritukseen soveltuvat raaka-aineet ja materiaalit tapauskohtaisesti.

5. Hinnat ja maksutavat

Asiakkaan tulee maksaa Tuotteista tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka näkyy Tilauksen koontitiedoissa ennen tilauksen hyväksyntää ja maksusuoritusta ja vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Jos Tuote on ohjelmiston käyttöoikeus, hinta kattaa sovitun lisenssimäärän.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja muut soveltuvat verot sekä kuljetuskustannukset, mutta eivät sisällä käsittelykuluja. Mahdolliset lisäkulut liittyen Tilauksen käsittelyyn eritellään tilauksen koontitiedoissa ennen Tilauksen hyväksyntää ja maksusuoritusta.

Mikäli hinta on kirjoitusvirheen vuoksi tai vastaavasta syystä ilmoitettu Verkkokaupassa ilmeisen virheellisesti, ei virheellinen hinta sido Niiniä.

Niini voi halutessaan muuttaa hintoja ilman erillistä ilmoitusta. Muutettuja hintoja sovelletaan hintojen muutoksen jälkeen tehtyihin Tilauksiin.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jouston osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30-3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Fellow Yrityslasku

Markkinoiden helpointa B2B ostamista

Ostaminen Fellow Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.

Fellow Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Fellow Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Fellow asiakaspalveluun. Fellow Yrityslaskun mahdollistaa Fellow Finance Oyj. Lisätietoja Fellow Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.fellowfinance.fi/maksaminen/yrityslasku

Niini voi muuttaa käytettävissä olevia maksutapoja. Muutoksesta ilmoitetaan Verkkokaupassa. Niinillä on oikeus tarkistaa Yritysasiakkaan luottotiedot ennen Tilauksen toimittamista.

Jos Asiakas ei suorita maksua, Niini voi pidättyä luovuttamasta Tuotetta tai palauttamasta Asiakkaan Aineistoa. Jos Asiakas toistuvasti laiminlyö velvoitteidensa täyttämisen, Niini varaa oikeuden vaatia laskun suoritusta viimeistään Tuotetta luovutettaessa.

Omistusoikeus Tuotteisiin siirtyy, kun hinta on kokonaisuudessaan maksettu.

6. Toimitus

Yleisimmät Verkkokaupan toimitusajat Suomeen ovat Tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-7 arkipäivää. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Tilaus saatetaan Niinin harkinnasta jakaa useampaan lähetyserään.

1 arkipäivän toimitus: Kun valitset yhden arkipäivän toimituksen, tilauksesi käsitellään pikaisesti. Tämä tarkoittaa, että tilaus on noudettavissa toimipisteestämme jo seuraavana arkipäivänä tai vaihtoehtoisesti lähtee seuraavana arkipäivänä matkaan kuljetuskumppanimme toimitettavaksi. (Koskee vain valittuja tuotteita),

Tuotteet toimitetaan Tilauksessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen lähettipalvelun (vain pääkaupunkiseutu), Postin tai Matkahuollon toimittamana. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntö. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu tai vastaanottaja voi pyytää paketin noudettavaksi Noutopisteeseen.

Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut. Mikäli Tuote palautuu Niinille virheellisen osoitteen vuoksi, ja Asiakas ei nouda Tuotetta, on Niinillä oikeus veloittaa Asiakkaalta tästä aiheutuvat ylimääräiset postituskulut.

Tuotteet on mahdollista valita myös noudettavaksi mistä tahansa Suomen toimipisteestämme aukioloaikojen puitteissa. Tällöin Tilaukseen ei lisätä toimituskuluja.

Niini ei vastaa viiveistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä, kuten lakko, työsulku, tulipalo tai muu vastaava Niinistä ja/tai sen alihankkijasta riippumaton ylivoimainen este. Työvoiman tai raaka-aineiden puute, konerikko tai viranomaisten toimenpiteet tai vastaavat epätavalliset ja vaikutuksiltaan merkittävät Niinistä tai alihankkijasta riippumattomat syyt, joita ei kohtuudella ole voitu ennakoida, oikeuttavat myös toimitusajan pidentämiseen eikä näistä aiheutuneen viiveen katsota johtuneen Niinistä.

7. Toimitus yritysasiakkaalle

Tuotteet toimitetaan yritysasiakkaalle yllä kohdassa 6 esitetyn mukaisesti. Niini voi kuitenkin sopia rekisteröityneiden yritysasiakkaiden kanssa Verkkokaupan Tilausten yhteydessä sovellettavista toimitusajoista ja -tavoista kirjallisesti erikseen, jolloin sovelletaan Niinin ja yritysasiakkaan erikseen sopimia toimitusaikoja- ja tapoja.

8. Vastuu ja tuotteiden virheet

Kuluttaja-asiakkaalla on aina virhetilanteessa kuluttajansuojalain (20.1.1978/38, ”Kuluttajansuojalaki”) 5 luvun antamat oikeudet saada hyvitystä Tuotteen virheestä. Kuluttaja-asiakkaan huomatessa virheen hänelle toimitetuissa Tuotteissa, tulee hänen ilmoittaa asiasta välittömästi Niinille joko puhelimitse tai sähköpostitse. Virheellisen Tuotteen tapauksessa Niini toimittaa tilalle joko virheettömän tai korvaavan Tuotteen tai hyvittää virhettä vastaavan hinnan.

Kuluttaja-asiakkaan tulee tarkastaa Tuotteet viipymättä toimituksen vastaanottamisen jälkeen. Mikäli Tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai Kuluttaja-asiakkaalle on toimitettu väärä Tuote, tulee Asiakkaan ilmoittaa virheestä kirjallisena välittömästi ­ja viimeistään 14 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta ­paino@niini.fi.

Niinillä on vaaranvastuu, mikäli Tuote tuhoutuu, katoaa tai huonontuu Asiakkaasta riippumattomasta syystä ennen luovutusta. Mikäli kuluttaja-asiakas ei nouda tai vastaanota Tuotteita, joita pidetään hänen saatavillaan, on vaaranvastuu Tuotteista Asiakkaalla, kun Niini on tehnyt sen, mitä luovutus edellyttää.

Yritysasiakkaiden tapauksessa vaaranvastuu siirtyy yritysasiakkaalle, kun Tuotteet on luovutettu tai kun yritysasiakkaan olisi sopimuksen mukaan pitänyt vastaanottaa Tuotteet. Yritysasiakkaiden tulee tarkastaa toimitetut Tuotteet viipymättä. Mikäli yritysasiakas ei ole kirjallisesti reklamoinut Tuotteen virheistä 14 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta, toimitus katsotaan hyväksytyksi. Mikäli yritysasiakas ilmoittaa virheestä, tulee Niinille ensisijaisesti varata oikeus virheen korjaukseen. Yritysasiakkaalla on Niinistä johtuvan olennaisesti puutteellisen tai virheellisen toimituksen johdosta oikeus kohtuulliseen hinnanalennukseen.

Niinin vastuu virheestä rajoittuu kaikissa tapauksissa virheen korvaamiseen Tilauksen mukaisella suorituksella tai maksetun hinnan palauttamiseen. Jos Niinin virhe on syntynyt tahallisesti tai törkeän huolimattomuuden seurauksena, vastuun rajoitus ei koske virheestä Asiakkaalle aiheutuneita välittömiä kustannuksia. Niini ei vastaa Tuotteen virheestä Asiakkaalle tai kolmannelle mahdollisesti aiheutuvasta välillisestä vahingosta, kuten esimerkiksi menetetystä liikevoitosta, menetetyn Aineiston arvosta tai muusta elinkeinon harjoittamisen häiriintymisestä, eikä kolmannelle koituvasta vahingosta.

Mikäli Tuote Asiakkaan virheilmoituksen vuoksi palautetaan Niinille tarkastusta tai virheen oikaisua varten, vaaranvastuu Tuotteesta on palautuksen luovuttamisesta Niinille tai luovutuksesta kuljetettavaksi Niinille lukien Niinillä, kunnes Tuote luovutetaan takaisin Asiakkaalle. Mikäli lähetys palautuu Niinille johtuen siitä, ettei Asiakas vastaanota Tuotetta, Niini varaa oikeuden katsoa sopimus puretuksi ja veloittaa Asiakkaalta sille aiheutuneet ylimääräiset kulut, mukaan lukien Asiakkaan vaatimuksia tai henkilökohtaisten tarpeita vastaavasti muunnellun Tuotteen hinta.

Niini ei vastaa virheistä, jotka johtuvat Asiakkaan toimittamasta Aineistosta tai Asiakkaan toimista tilausprosessin aikana, kuten esimerkiksi Aineiston sopimattomuudesta tai puutteellisuudesta tai viiveestä Aineiston toimituksessa, Aineiston sisältämien kuvien liian alhaisesta resoluutiosta tai muusta teknisestä virheestä tai Asiakkaan tekemistä kirjoitusvirheistä, taikka virheistä tuotevalinnoissa tai tilausmäärissä.

Asiakas ei voi siirtää näiden Ehtojen mukaisia vastuita ja velvoitteitaan kolmannelle. Niinillä on oikeus käyttää valitsemiaan alihankkijoita, tällöin Niini vastaa heidän suorituksestaan kuten omastaan.

9. Kuluttaja-asiakkaiden peruuttamisoikeus ja tuotteiden palauttaminen

9.1 Peruutukset

Kuluttajansuojalain 5 luvun 14 § mukainen peruuttamisoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita. Niini käsittelee ja hyvittää palautuksia ainoastaan Tuotteista, jotka on ostettu Verkkokaupasta.

  1. Peruuttamisoikeutta koskevat rajoitukset

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus raukeaa silloin, kun Tuotetta valmistetaan tai muunnellaan kuluttaja-asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällöin peruuttamisoikeus ei koske esimerkiksi Tuotetta, joka on valmistettu Asiakkaan Niinille toimittaman Aineiston mukaisesti tai on muutoin räätälöity Asiakkaan toiveiden mukaisesti.

  • Peruuttamisoikeuden käyttäminen ja Tuotteiden palauttaminen

Mikäli tuotetta ei koske ylläolevan kohdan (1) mukainen rajoitus, Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus 14 vuorokauden kuluessa Tuotteen tai viimeisen toimituserän vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Niinin asiakaspalveluun Verkkokaupassa saatavilla olevalla ja Tuotteiden mukana toimitetulla peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla.

Jos kuluttaja-asiakas käyttää oikeuttaan peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus, hänen on palautettava vastaanottamansa Tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli palautukselle ei ole syytä, kuten esimerkiksi vahingoittunut tai virheellinen Tuote, on kuluttaja-asiakkaan vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista.

9.2 Palautukset

Palautettavat Tuotteet on pakattava niin, että ne eivät pääse vahingoittumaan kuljetuksen aikana. Suosittelemme käyttämään Tuotteiden alkuperäispakkausta.

Mikäli Asiakas on käyttänyt Tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, Asiakas vastaa Tuotteen arvon alentumisesta enintään Tuotteen täyteen arvoon saakka.

Kuluttaja-asiakkaan käyttäessä kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeuttaan, Niini palauttaa maksun lukuun ottamatta niitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttaja-asiakkaan valitsemasta muusta kuin tarjotusta edullisemmasta vakiotoimitustavasta. Niinillä on oikeus pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes palautus on vastaanotettu tai kunnes kuluttaja-asiakas on yksiselitteisesti osoittanut lähettäneensä palautuksen.

Maksupalautukset toteutetaan sillä maksutavalla, jota kuluttaja-asiakas on Tuotteita tilatessaan käyttänyt. Maksupalautuksista ei aiheudu kuluttaja-asiakkaalle ylimääräisiä kuluja.

10. Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Niinin ja Asiakkaan välisiin sopimuksiin ja näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

  • Kuluttaja-asiakkaat

Niini pyrkii ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvottelemalla ja pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse helpdesk(at)niini.fi. Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttaja-asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja-asiakkaalla on myös oikeus saattaa asian riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi Euroopan komission ODR-foorumin kautta osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. Asioidessasi ODR-foorumilla käytä elinkeinonharjoittajan sähköpostiosoitteena osoitetta asiakas(at)niini.fi käynnistääksesi asian käsittelyn.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riita-asia käräjäoikeuden ratkaistavaksi, joko Niinin kotipaikan tai kuluttaja-asiakkaan oman kotipaikan tai vakituisen asuinpaikan käräjäoikeuteen.

  • Yritysasiakkaat

Näihin Ehtoihin, sopimuksiin sekä Tuotteiden toimituksiin liittyvät riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin nopeutettua välimiesmenettelyä koskevien sääntöjen mukaisesti. Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki ja välimiesmenettelyn kieli on suomen kieli.

11. Vapaakappaleet

Niini lähettää Lain kulttuuriaineistojen tallettamisesta ja säilymisestä (28.12.2007/1433) edellyttämät arkistokappaleet Asiakkaan kustannuksella ao. lain mukaiselle taholle.

NIINI & CO OY / YLEISET TOIMITUSEHDOT

VOIMASSA 1.12.2021 ALKAEN

  1.  SOVELTAMINEN
    1. Näitä yleisiä toimitusehtoja (“Toimitusehdot”) sovelletaan kaikkiin Niini & Co Oy:n (0199332-3), Hankasuontie 6, 00390 Helsinki Finland (“Niini”) ja sen asiakkaan (”Asiakas”) välisiin tilauksiin, jotka koskevat digitaalisten tai painettujen töiden suoritusta ja toimitusta (”Toimitus”).
    2. Nämä toimitusehdot ovat voimassa, kunnes Niini toisin ilmoittaa.
    3. Poikkeuksista näihin Toimitusehtoihin voidaan sopia ainoastaan kirjallisesti, esimerkiksi kirjallisessa, Niinin ja Asiakkaan allekirjoittamassa tilausvahvistuksessa.
  2. TILAUS
    1. Asiakas voi pyytää Toimitusta Niiniltä suullisesti Niinin toimitiloissa tai lähettämällä Niinille kirjallisen, Toimitusta koskevan tilauksen.
    2. Sitova Toimitusta koskeva tilaus (“Tilaus”) syntyy, kun Niini vahvistaa Asiakkaalle hyväksyneensä tilausta koskevan pyynnön sellaisenaan, ilman poikkeuksia. Niini voi vahvistaa Tilauksen antamalla Asiakkaalle kirjallisen kuittauksen tilauksen vahvistamisesta tai lähettämällä Asiakkaalle erillisen tilausvahvistuksen.
    3. Jos Niini on lähettänyt Asiakkaalle tarjouksen (“Tarjous”), sitova Tilaus syntyy, kun Niini on vastaanottanut Asiakkaan kirjallisen vahvistuksen Tarjouksen hyväksymisestä ilman poikkeuksia.
    4. Jos Asiakkaan vastaus Tarjoukseen ehdottaa muutoksia tai lisää jotakin tietoa Tarjoukseen, sitovaa Tilausta ei ole syntynyt, ennen kuin Niini on vahvistanut ao. muutokset Asiakkaalle kirjallisesti.
    5. Tarjous ei sido Niiniä, jos:
      1. Asiakkaan Toimitusta koskeva pyyntö tai muu Tarjouksen tekoa varten annettu tieto muuttuu ennen Tarjouksen lähettämistä;
      2. Asiakkaan Toimitusta koskeva pyyntö tai muu Tarjouksen tekoa varten annettu tieto sisältää virheitä tai epäjohdonmukaisuuksia; tai
      3. Tarjoukseen vaikuttavissa olosuhteissa tapahtuu muutos ennen kuin Niini on vastaanottanut Asiakkaan kirjallisen vahvistuksen, jolla Tarjous on hyväksytty ilman poikkeuksia
    6. Jos Asiakas lähettää Toimitusta koskevan pyynnön tai hyväksyy Tarjouksen kolmannen osapuolen puolesta tai lukuun, Asiakas vastaa tällaisesta hyväksynnästä ja mahdollisesti syntyvästä Tilauksesta kuin omastaan.
  3. AINEISTON TOIMITUS
    1. Jos Toimituksen suoritus perustuu Asiakkaan toimittamaan tai sen puolesta Niinille toimitettuun aineelliseen tai digitaalisen aineistoon (“Aineisto”), sovelletaan seuraavia ehtoja:
      1. Koskien digitaalista Aineistoa (kuten kuvia tai muuta tiedostona toimitettavaa Aineistoa), Asiakas vastaa siitä, että Aineisto toimitetaan Niinille noudattaen sovittua muotoa, tiedostotyyppiä, resoluutiota ja muita sovittuja yksityiskohtia, vapaana viruksista ja muista haittaohjelmistoista. Asiakas vastaa aina itse siitä, että Asiakkaalla on omat taustakopiot tällaisesta Aineistosta;
      2. Jos Aineiston käsittely edellyttää erityisten ohjeiden noudatusta, Asiakkaan tulee toimittaa tällaiset ohjeet Niinille kirjallisena hyväksyttäväksi ennen Tilausta. Jos Niini vahvistaa Tilauksen sekä tällaiset ohjeet erillisellä kuittauksella, ohjeet tulevat osaksi sitovaa Tilausta.
      3. Kustannus- ja häviämisriski Aineistosta on Asiakkaalla, kunnes Niini on vastaanottanut Aineiston, mukaan lukien mutta ei rajoittuen kustannuksiin, jotka aiheutuvat Aineiston siirrosta Niinille (käytetään siirtoon sitten erillistä sovellusta taikka muuta tapaa). Aineiston häviämisriski siirtyy Niinille vasta kun Niini on vastaanottanut Aiheiston, jollei näissä Toimitusehdoissa nimenomaisesti toisin mainita.
      4.  Niini säilyttää Aineistoa Toimituksen suoritukseen asti ja tämän jälkeen kahden (2) viikon ajan, jollei muuta erikseen kirjallisesti sovita Tilauksessa; ja
      5. Aineisto saattaa sisältää henkilötietoja, joita Niini käsittelee soveltuvan lain mukaisesti ja vain Toimituksen suorittamista varten. Lähettäessään Tilauksen Asiakas antaa luvan Aineistoon sisältyvän henkilötiedon käsittelyyn Niinin tietosuojaselosteen mukaisesti. Jos Toimituksen suorittaminen edellyttäisi, että Niini suorittaisi muuta kuin tässä kohdassa kuvattua henkilötietojen käsittelyä, osapuolet sopivat henkilötietojen käsittelystä erillisellä tietosuojasopimuksella.
    2. Niini käsittelee kaikkea vastaanottamaansa Aineistoa huolellisesti. Jos kuitenkin Aineisto tai sen osa on ainutlaatuinen, kuten taide-esine, historiallinen esine tai muu vastaava Aineisto, joka ei ole vaihdettavissa (“Uniikki Aineisto”), Asiakas toimittaa sellaisen Uniikin Aineiston Niinille omalla riskillään ja vastaa Uniikin Aineiston vakuuttamisesta myös, kun Uniikki Aineisto on Niinin hallussa. Uniikin Aineiston käsittelyyn liittyvät erityiset ohjeet ja tästä aiheutuvat kulut tulee täsmentää ja sopia niitä koskevassa Tilauksessa.
  4. TOIMITUS JA VIIVÄSTYMINEN
    1. Niini toimittaa Toimituksen Asiakkaalle ja voi veloittaa toimituksesta ja kuljetuksesta Tilauksen mukaan tai todellisten toimituskustannusten perusteella. Jos erikseen ei kirjallisesti ole toisin sovittu, Asiakas noutaa Toimituksen siitä Niinin toimipisteestä, jossa Tilaus on tehty tai kuten Tilauksessa on ilmoitettu. Asiakkaan katsotaan vastaanottaneen ja hyväksyneen Toimituksen mukaan lukien kaikki palvelut ja tuotteet, jotka siihen kuuluvat, kun Tilauksessa mainittu edustaja on vastaanottanut Tilauksen.
    2. Jos Tilauksessa on määritelty tietty paperilaatu tai muita Toimituksen teknisiä ominaisuuksia, Niinillä on oikeus käyttää vastaavaa paperia tai ominaisuutta harkintansa mukaan, jollei Tilauksessa ole nimenomaisesti toisin sovittu.
    3. Toimituksen vaaranvastuu siirtyy Asiakkaalle Toimituksen vastaanottamisen yhteydessä tai Tilauksessa ilmoitetun toimitusehdon mukaisesti.
    4. Niini ilmoittaa Asiakkaalle viivästyksestä, joka uhkaa oikea-aikaista Toimitusta, jos se on kohtuullisesti katsoen mahdollista, ja viipymättä saatuaan tiedon tällaisesta odotettavissa olevasta viivästyksestä ja antaa uuden arvioidun toimitusajan. Niini ei vastaa Toimituksen viivästymisestä, jollei Tilauksessa ole nimenomaisesti toisin sovittu.
    5. Niini ei ole missään olosuhteissa vastuussa Toimituksen viivästymisestä, jos viivästyminen kokonaan tai osaksi johtuu Asiakkaasta, tai syystä, jota Niini ei kohtuudella ole voinut välttää tai voittaa, tai jos Toimituksen oikea-aikainen suoritus vaatisi ponnisteluja, jotka eivät ole oikeassa suhteessa Tilauksen luonteeseen tai kokoon nähden.
  5. HINTA JA MAKSUEHTO
    1. Toimituksen hinta vahvistetaan Tilauksessa.
    2. Niinillä on milloin tahansa oikeus korottaa Toimituksen hintaa määrällä, joka vastaa mahdollista Toimitukseen sovellettavan veron tai viranomaismaksun korotusta, sekä oikeus laskuttaa Asiakkaalta lisäkustannukset, jotka ovat aiheutuneet
      1. Aineistossa olleista virheistä;
      2. Korjauksista tai muutoksista, jotka Asiakas on tehnyt tai jotka on tehty Asiakkaan puolesta Aineistoon sen jälkeen, kun sitova Tilaus on luotu; tai
      3. Viivästymisistä tai ylitöistä, jotka johtuvat Asiakkaasta, jotka suoritetaan Asiakkaan pyynnöstä tai Asiakkaasta johtuvasta syystä.
    3. Asiakas maksaa Niinille Toimituksesta Niinin laatimaa laskua vastaan. Asiakkaan tulee maksaa laskut ilman vähennyksiä neljäntoista (14) päivän kuluessa laskun päiväyksestä. Viivästyneelle maksulle kertyy korkoa laskussa ilmoitetun korkokannan mukaan.
    4. Mikäli Asiakas ei maksa laskua tai sen osaa eräpäivään mennessä, Niini voi keskeyttää Toimituksen suorittamisen tai pidättää Aineiston, kunnes täysi maksu on suoritettu.
    5. Niinillä on oikeus muuttaa harkintansa mukaan hinnastoaan aika ajoin raaka-ainekustannusten, saatavuuden, verokantojen tai muiden vastaavien syiden muutoksen perusteella. Tällainen muutos ei vaikuta ennen muutoksen voimaantuloa tehtyyn sitovaan Tilaukseen.
  6. VIRHE TOIMITUKSESSA
    1. Asiakkaan tulee tarkastaa Toimitus viipymättä vastaanotettaessa. Jos Asiakas havaitsee mahdollisen virheen, Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä Niinille kirjallisesti viimeistään viiden (5) päivän kuluessa Toimituksen vastaanottamisesta, minkä jälkeen Asiakkaalla ei ole oikeutta vedota Toimituksessa olevaan virheeseen.
      1. Mikäli asiakas pyytää ennen Toimitusta vedoksen, asiakkaan tulee tarkastaa Vedos viipymättä vastaanotettaessa. Kun Asiakas on ilmoittanut hyväksyvänsä vedoksen, tämän jälkeen Asiakkaalla ei ole oikeutta vedota Toimituksessa olevaan virheeseen.
      2. Toimituksessa on virhe, kun Toimitus ei ole Tilauksen mukainen yksinomaan Niinistä johtuvasta syystä. Jos Asiakas ilmoittaa virheestä Toimituksessa, Niini valintansa mukaan joko korjaa virheen tai toimittaa uuden Toimituksen ilman tarpeetonta viivästystä.
      3. Niini ei vastaa Toimituksen soveltuvuudesta aiottuun käyttötarkoitukseen tai Asiakkaan tai kolmannen tahon Toimitusta käyttäen saamista tuloksista. Niini ei myöskään ota vastuuta Aiheistosta eikä Niinillä ole velvollisuutta tarkastaa tai tunnistaa Aineistossa olevia virheitä ennen Tilauksen toteuttamista.
  7. TEOLLIS- JA TEKIJÄNOIKEUDET
    1. Toimituksen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle, kun asiakas vastaanottaa toimituksen Niiniltä.
    2. Tiedot Niinin käyttämistä ratkaisuista ja teknologiasta Toimituksen suorittamiseksi ja kaikki niihin liittyvät immateriaalioikeudet (mukaan lukien tekijänoikeudet, tavaramerkit, patentit ja muut immateriaalioikeudet) kuuluvat Niinille tai sen lisenssinantajille. Niini takaa, että sillä on kaikki tarvittavat oikeudet ja lisenssit Toimituksen suorittamiseen. Asiakas ei saa käyttää tai luovuttaa näitä tietoja kolmannelle osapuolelle ilman Niinin nimenomaista, kirjallista ja ennakkoon annettua suostumusta.
    3. Asiakas vastaa siitä, että Asiakkaalla on kaikki tarvittavat oikeudet Aineistoon ja oikeus antaa Niinille ohjeet Toimituksen luomiseksi kyseisestä Aineistosta. Niini ei saa mitään omistus- tai immateriaalioikeuksia tällaiseen Aiheistoon. Niini saa käyttää Aineistoa ainoastaan Toimituksessa.
    4. Asiakas vastaa rajoituksetta Niinille, sen muille asiakkaille tai kolmansille tahoille kaikesta välittömästä tai välillisestä vahingosta, joka johtuu Niinin immateriaalioikeuksien loukkaamisesta tai väitetystä loukkauksesta Asiakkaan toimesta tai siitä, että Aineisto tai Aineistoon perustuvien Toimitusten luominen loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia.
  8. TILAUKSEN VOIMASSAOLO
    1. Tilauksen voimassaolo päättyy, kun Niini on suorittanut Toimituksen loppuun, ja saanut täyden maksun Tilauksesta.
    2. Kummallakin sopijapuolella on oikeus irtisanoa Tilaus välittömästi, jos toinen sopijapuoli rikkoo Tilauksen mukaista olennaista velvoitettaan, eikä korjaa rikkomustaan neljäntoista (14) päivän kuluessa toisen sopijapuolen kirjallisesta ilmoituksesta.
    3. Jos Tilaus irtisanotaan Asiakkaan olennaisen rikkomuksen vuoksi, Niinillä ei ole velvoitetta palauttaa Tilauksen mukaisesti suoritettuja maksuja.
  9. SALASSAPITO
    1. Kummankin sopijapuolen tulee käsitellä luottamuksellisena eikä luovuttaa kolmannelle osapuolelle ilman toisen sopijapuolen nimenomaista kirjallista suostumusta mitään toisen sopijapuolen luottamuksellista tietoa tai liikesalaisuutta, ja käyttää tällaista tietoa vain Toimituksen suoritukseen.
    2. Selvyyden vuoksi, Tarjous, Tilaus ja Toimituksen toteuttamistapa ovat Niinin liikesalaisuuksia ja katsotaan Niinin luottamukselliseksi tiedoksi, johon tätä ehtoa sovelletaan.
    3. Kumpikin sopijapuoli vastaa salassapitovelvoitteensa rikkomisesta toiselle sopijapuolelle.
  10. VASTUUNRAJOITUS JA VAHINGONKORVAUS
    1. Kumpikaan sopijapuoli ei ole vastuussa mistään välittömästä, välillisestä, erityisestä tai satunnaisesta vahingosta mukaan lukien voiton tai tiedon menetys, ellei sopijapuoli ole aiheuttanut tällaista vahinkoa tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.
    2. Kummankaan sopijapuolen vastuu Tilauksesta johtuen ei missään olosuhteissa voi ylittää viittätoista prosenttia (15%) Toimituksen tai sen osan hinnasta, josta menetys tai vahinko on aiheutunut.
    3. Vastuunrajoitusta sovelletaan myös Niinin työntekijöihin ja johtoon.
  11. SOVELTUVA LAKI JA ERIMIELISYYDET
    • Tilaukseen sovelletaan Suomen lakia pois lukien lainvalintasäännöt. Tilausta tai Toimitusta koskevat riidat ratkaistaan ensimmäisenä oikeusasteena Helsingin käräjäoikeudessa.
  12. MUUT EHDOT
    1. Niinillä on oikeus käyttää Asiakasta referenssiasiakkaanaan, jollei Tilauksessa ole nimenomaisesti toisin sovittu.
    2. Niinillä on oikeus siirtää Tilaus ja tilaukseen perustuvat oikeutensa ja velvoitteensa kolmannelle osapuolelle tai käyttää alihankkijoita Tilauksen mukaisten velvoitteidensa täyttämiseen ilman Asiakkaan etukäteen antamaa suostumusta. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Tilausta tai Tilaukseen perustuvia oikeuksia tai velvoitteitaan millekään kolmannelle osapuolelle.

NIINI & CO OY
GENERAL TERMS OF DELIVERY

  1.  SCOPE OF APPLICATION
    1. These General Terms of Delivery (“Delivery Terms”) apply to all orders entered into by and between Niini & Co Oy, (0199332‐3), Hankasuontie 6, 00390 Helsinki Finland (“Niini”) and its customer (”Customer”) regarding the creation and delivery of digital or printed works (”Delivery”).
    2. These Delivery Terms are valid until further notice by Niini.
    3. Deviations to these Delivery Terms, if any, may only be agreed in writing such as in a written order confirmation signed by Niini and Customer.
  2. ORDER
    1. Customer may request a Delivery from Niini verbally over the counter at Niini offices, or by sending a written request for Delivery to Niini.
    2. A binding order for the Delivery (“Order”) is created when Niini confirms to Customer that it has accepted the request for an order from Customer without deviations. The Order may be confirmed by Niini by handing a written order confirmation slip to Customer or by sending a separate written order confirmation to Customer.
    3. If Niini has submitted an offer to Customer (“Offer”), a binding Order is created after Niini receives Customer’s written confirmation of accepting the Offer without deviations.
    4. If Customer’s response to an Offer proposes any changes or adds any information to the Offer, a binding Order has not been created until Niini has confirmed the changes to Customer in
      writing.
    5. An Offer does not bind Niini if:
      1. Customer’s request for Delivery or other data provided for making the Offer changes
        prior to the issuance of the Offer;
      2. Customer’s request for Delivery or other data provided for making the Offer contains errors or inconsistencies; or
      3. a change occurs in the circumstances affecting the contents of an Offer prior to receipt by Niini of Customer’s written confirmation of accepting the Offer without deviations.
    6. If Customer submits a request for a Delivery or accepts an Offer on behalf of a third party, Customer is liable for such acceptance and a possibly resulting Order as for its own.
  3. DELIVERY OF MATERIAL
    1. Where the performance of the Delivery is based on any physical or digital material provided by or on behalf of Customer to Niini (“Material”), the following applies:
      1. With regard to any digital Material (e.g. pictures or other Material delivered as data file), Customer is responsible for delivering the Material to Niini in the agreed format, file type, resolution and/or other specified details, free of viruses or any other malware and Customer is always responsible for maintaining its own backup copies of such Material;
      2. Where observation of specific instructions are required for the handling of the Materials, Customer must provide such instructions to Niini in writing for the acceptance before the Order. If Niini confirms the Order with a specific acknowledgement of such instructions, they become part of the binding Order;
      3. Customer assumes the risk of loss for the Materials until the Materials have been received by Niini, including but not limited to the cost of any applications or other method used for the transferring of the Material to Niini. The risk of loss for the Material passes to Niini only upon receipt of such Material by Niini, unless expressly otherwise stated in these Delivery Terms;
      4. Niini holds and preserves the Material until the performance of the Delivery and thereafter for a period of two (2) weeks, unless otherwise expressly agreed in writing in the Order; and
      5. The Material may include personal data, which Niini processes in accordance with applicable law and only for the purposes of completing the Delivery. By submitting an
        Order Customer consents to the handling of any personal data included in the Material in accordance with Niini’s privacy policy. Where the performance of the Delivery would
        require that Niini performs any other processing of personal data for Customer, the parties will separately enter into an appropriate data processing agreement.
    2. Without prejudice to the obligation of Niini to handle any Material with appropriate care, if the Material or any part thereof is perceived as unique, such as objects of art, historical objects or other similar objects, that may not be replaceable (“Unique Material”), Customer
      provides such Unique Material to Niini at its own risk and is responsible for insuring such Unique Material also while in the custody of Niini. Any special instructions regarding the handling of the Unique Materials and the cost of performing such special measures need to be agreed in the respective Order.
  4. DELIVERY AND DELAY IN DELIVERY
    1. Niini delivers the Delivery to Customer and may charge for the delivery and transportation in accordance with the Order or based on the actual cost of delivery. If not expressly otherwise agreed in writing, Customer collects the Delivery from the Niini location
      where the Order was made or as indicated in the Order. Customer is regarded as having received and accepted the Delivery including all services and goods forming part thereof, when its representative named in the Order has received the Delivery.
    2. Where the Order identifies any specific quality of paper or other technical characteristics of the Delivery, Niini has a right to use comparable paper or other characteristics at its discretion, unless expressly otherwise agreed in the Order.
    3. Risk for the Delivery passes to Customer upon receipt of the Delivery or in accordance with the delivery term indicated in the Order.
    4. Niini informs Customer of any delay threatening the timely Delivery where reasonably possible and promptly upon receipt of information of such anticipated delay and provides a new
      estimated time of delivery. Niini is not liable for any delay in Delivery unless a binding time schedule is explicitly agreed upon in the Order.
    5. Niini is under no circumstances liable for a delay in Delivery, where such delay is wholly or partially attributable to Customer or to a reason, which Niini would not have been reasonably able to avoid or overcome, or where the timely fulfilling an Order would require efforts that are not proportionate with regard to the nature or size of the Order.
  5. PRICE AND PAYMENT TERMS
    1. The price of the Delivery is confirmed in the Order.
    2. Niini has at any time a right to increase the price of the Delivery by an amount corresponding to the possible increase of taxes or other official fees applicable to the Delivery and to charge Customer for any extra costs caused by:
      1. Errors in the Material;
      2. Any corrections or changes made by or on behalf of Customer to the Material after a binding Order has been created; or
      3. Any delay or overtime work attributable to Customer, performed at the request of Customer or due to a reason caused by Customer.
    3. Customer pays to Niini for the Delivery against invoices issued by Niini. Customer must pay invoices without deduction within fourteen (14) days of the invoice date. Any delayed payment accrues interest at a rate indicated in the invoice.
    4. If Customer fails to pay the invoice or any part thereof by the due date, Niini may suspend performance of the Delivery or withhold the Material until full payment takes place.
    5. Niini has a right at its sole discretion to change its price list from time to time based on changes in raw material costs, availability, tax rates or other similar reasons. Such changes will not impact any binding Order made before the effectiveness of the change.
  6. ERRORS IN DELIVERY
    1. Customer must inspect the Delivery immediately upon receipt and if Customer detects a possible error, report such error to Niini in writing not later than five (5) days from the receipt of the Delivery, after which time Customer has no right to claim any error in the Delivery.
    2. The Delivery has an error, where the Delivery is not compliant with the Order due to a reason solely attributable to Niini. If Customer reports an error in the Delivery, Niini at its option either corrects the mistake or supplies a new Delivery without unnecessary delay.
    3. Niini assumes no liability for the suitability of the Delivery to its intended use or for any results obtained by Customer or any third party using the Delivery. Niini further assumes no liability for the Material and has no obligation to inspect or identify any errors in the Material before carrying out the Order.
  7. INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
    1. Ownership to the Delivery is transferred to Customer upon the receipt of the Delivery from Niini.
    2. Information regarding the solutions and technology used by Niini to perform the Delivery and all intellectual property rights thereto (including copyright, trademarks, patents and other intellectual property rights) belong to Niini or its licensors. Niini warrants that it has all necessary rights and licenses for the performance of the Delivery. Customer must not use or hand over such information to any third party without Niini’s express prior written consent.
    3. Customer is responsible for possessing all necessary rights to the Material and a right to instruct Niini to create the Delivery from such Material. Niini obtains no ownership or intellectual property rights to such Materials and may only use the Materials for the Delivery.
    4. Customer is liable without any limitation for any direct or indirect damages arising from any infringement or claimed infringement by Customer of Niini’s intellectual property rights to Niini, its other customers or to any third party or from the Material or the creation of the Deliverables from the Material violating any rights of third parties.
  8. THE VALIDITY OF AN ORDER
    1. An Order expires when Niini has completed the Delivery and received full payment for the Order
    2. Either Party is entitled to terminate an Order immediately If the other Party commits a material breach and does not rectify such breach within a period of up to fourteen (14) days from a written notice from the other Party.
    3. If an Order is terminated due to a material breach by Customer, Niini does hot have to return any payment made in accordance with the Order.
  9. CONFIDENTIALITY
    1. Each party must treat confidentially and not hand over to any third party without the express written consent of the other party any confidential information or trade secrets of the other party, and to use such information only for the performance of the Delivery.
    2. For the avoidance of doubt, the Offer, Order and manner of performing the Delivery are trade secrets of Niini and are regarded as such confidential information to which this provision applies.
    3. Each Party is liable for any breach of its obligation of confidentiality to the other Party.
  10. LIMITATION OF LIABILITY AND COMPENSATION OF DAMAGES
    1. Neither Party is liable for any direct, indirect, special or incidental damages including loss of profit of data, unless such damage has been caused by the Party intentionally or with gross negligence.
    2. Either party’s liability under any Order may not in any circumstances exceed fifteen percent (15%) of the price of the Delivery or the part thereof having caused the loss or damage.
    3. The limitation of liability applies also to the officers and employees of Niini.
  11. APPLICABLE LAW AND RESOLUTION OF DISPUTES
    • The Order is subject to the laws of Finland excluding any rules for conflict of laws. Any disputes regarding the Order or the Delivery will be resolved in the first instance of the District Court of
      Helsinki.
  12. OTHER TERMS
    1. Niini has a right to identify Customer as a reference customer of Niini unless expressly otherwise agreed in the Order.
    2. Niini has a right to assign the Order and its rights and obligations based on the Order to a third party or use subcontractors for performing its obligations under the Order without a prior consent of Customer. Customer has no right to assign the Order or its rights or obligations based on the Order to any third party.