Kun lähes 80 interim-johtajaa kokoontui ensimmäistä kertaa Suomessa, oli selvää, että Intering™-yhteisön lanseeraustilaisuus olisi ainutlaatuinen. Tapahtuman tavoitteena oli tuoda yhteen kokeneet väliaikaiset johtajat, tarjota heille inspiraatiota ja rakentaa yhteisöllisyyttä. Jotta tilaisuus olisi elämyksellinen ja uskottava, tarvittiin viimeistelty ilme ja tässä kohtaa Niini astui mukaan. Saimme haastatella yhteisön perustajaa Viivi Niemeä, joka kertoi lanseeraustilaisuuden taustoista sekä yhteistyötä Niinin kanssa.

Painotuotteet loivat tapahtuman tunnun

Lanseeraustilaisuuteen toteutettiin monipuolinen kokonaisuus brändin mukaisia materiaaleja. Kaksi näyttävää roll-uppia toivottivat vieraat tervetulleiksi ja loivat tapahtumalle visuaalisen kulmakiven. Nimikoidut muistivihkot antoivat osallistujille tilan oivallusten kirjaamiselle. Tapahtumapassit toivat osallistujille yhteisöllisyyden kokemuksen ja läppäritarrat täydensivät ilmettä leikkisällä tavalla. Erityisesti tapahtumapassit keräsivät paljon huomiota. Niissä ei mainittu osallistujien titteleitä, vaan jokaisen nimen alle lisättiin teksti “rohkeasti väliaikainen”. Tämä yksinkertainen mutta merkityksellinen idea teki kaikista osallistujista tasavertaisia ja synnytti uusia keskusteluja eli juuri sitä, mitä tapahtumalta toivottiin.

öydälle aseteltuja Intering-tapahtuman muistivihkoja, kyniä ja nimikylttejä osallistujille.

Kuva: Kuva: Jarmo Katila, Pixduo. 

Viime hetken muutoksia ilmeeseen

Viivi Niemi kertoo, että tapahtumaa edeltävä aika oli intensiivinen ja täynnä yksityiskohtia, jotka piti saada valmiiksi tiukassa aikataulussa. Kaiken kukkuraksi brändi-ilme muuttui vielä aivan viime hetkellä. Tilanne olisi voinut helposti horjuttaa tapahtuman visuaalista linjaa ja kokonaisuutta.

Niinin ketteryys ja osaaminen osoittautuivat ratkaiseviksi. Uudet visuaaliset elementit vietiin nopeasti painoon, ja kaikki materiaalit saatiin ajoissa käyttöön ilman, että laatu kärsi.

Painotuotteet täydentävät kokonaisuutta

Vaikka digitaalisuus on läsnä lähes jokaisessa tapahtumassa, painotuotteet tuovat siihen syvyyttä ja konkretiaa, joita pelkkä digi ei pysty tarjoamaan. Ne jäävät käteen, niihin voi palata ja niiden kautta syntyy muistijälki, joka kestää pidempään kuin hetkellinen ruudulla näkyvä sisältö.

”Printti ei ole kuollut, se on tärkeä osa tapahtuman ilmettä ja tunnelmaa. Painotuotteet herättävät useamman aistin ja tekevät tapahtumasta kokonaisvaltaisen elämyksen”, Niemi kiteyttää.

ainen pitää puheenvuoroa Intering-tapahtumassa, taustalla Intering-logo.
Intering-tapahtuman osallistujia kuuntelemassa esiintyjiä salissa, taustalla suuri valkokangas.

Kuvat: Jarmo Katila, Pixduo. 

Interim-johtajuus ja yhteistyön jatkuminen

Interim tarkoittaa väliaikaista johtajuutta eli kokeneen johtajan tuomista yritykseen määräajaksi, esimerkiksi muutostilanteessa, kasvuvaiheessa tai kriisin keskellä. Interim-johtaja astuu nopeasti tehtävään, tuo mukanaan osaamista ja ulkopuolisen näkökulman sekä auttaa viemään läpi tarvittavat muutokset ketterästi ja tuloksellisesti. Interim on nopeasti kasvava ilmiö Suomessa. Se tarjoaa yrityksille joustavan ja nopean pääsyn kokeneeseen johtajuuteen juuri silloin, kun sitä eniten tarvitaan.

”Interim-johtaja voi nopeuttaa päätöksentekoa, tuoda kriittistä asiantuntemusta ja tarjota objektiivisen ulkopuolisen näkökulman. Ruotsissa interim on jo normaali tapa johtaa, ja Suomessakin sen suosio kasvaa vauhdilla”, Niemi tiivistää. 

Intering™-lanseeraus oli vasta alku. Niemi näkee yhteistyön Niinin kanssa jatkuvan pitkälle tulevaisuuteen:

“Niini on luotettava, vastuullinen ja ketterä painotuotteiden toimittaja. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön – kiitos loistavasta toteutuksesta!”