Warning: session_start(): open(/data01/virt115730/tmp/sess_da5b7b26ca50978957d3241c96879c47, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122) in /data01/virt115730/domeenid/www.niini.fi/htdocs/wp-content/plugins/netbase_solutions/core/core.php on line 388

Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /data01/virt115730/tmp) in /data01/virt115730/domeenid/www.niini.fi/htdocs/wp-content/plugins/netbase_solutions/core/core.php on line 388
Epäonnistuminen messuilla | Niini.fi

Messuosallistuminen voi olla erittäin hyödyllistä yrityksille, mutta se voi myös johtaa merkittäviin virheisiin, jos valmistautuminen ja toteutus eivät ole kunnossa. Tässä on muutamia yleisiä messumokia, joita kannattaa välttää:

Huono suunnittelu ja valmistautuminen

  • Vääränlainen osasto: Osaston suunnittelu, joka ei houkuttele kävijöitä tai jossa on puutteelliset esittelyvälineet, voi vaikuttaa negatiivisesti yrityksen imagoon.
  • Riittämättömät materiaalit: Esitteiden, käyntikorttien ja tuotenäytteiden loppuminen kesken tapahtuman on yleinen virhe, joka antaa epäammattimaisen vaikutelman.

Kouluttamaton henkilöstö

  • Tiedon puute: Henkilöstö, joka ei osaa vastata kysymyksiin tai tuntee huonosti tuotteet ja palvelut, jättää huonon vaikutelman.
  • Passiivisuus: Aktiivinen ja ystävällinen henkilöstö on avainasemassa. Passiiviset tai epäkohteliaat edustajat voivat karkottaa potentiaaliset asiakkaat.

Huono aikataulutus

  • Myöhäinen saapuminen: Myöhässä paikalle saapuminen tai osaston pystyttäminen viime hetkellä luo kaaosta ja voi vaikuttaa negatiivisesti koko tapahtumaan.
  • Aikataulun seuraamatta jättäminen: Tärkeitä esityksiä tai tapaamisia voi mennä ohi, jos aikataulua ei noudateta tarkasti.

Puuttuva jälkiseuranta

  • Kiitosviestien unohtaminen: Kiitosviestien lähettäminen tapaamisten jälkeen osoittaa ammattimaisuutta ja auttaa luomaan pitkäaikaisia suhteita.
  • Liidien käsittelyn laiminlyönti: Liidien kerääminen on tärkeää, mutta ilman tehokasta jälkiseurantaa potentiaaliset myyntimahdollisuudet menetetään.

Heikko markkinointi ja näkyvyys

  • Vähäinen markkinointi etukäteen: Osallistumisesta tiedottaminen liian myöhään tai heikosti voi johtaa siihen, että potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä yrityksen osallistumisesta.
  • Epäsopiva brändäys: Brändin visuaalinen ilme, joka ei vastaa yrityksen imagoa, voi hämmentää kävijöitä ja heikentää brändimielikuvaa.

Logistiikkaongelmat

  • Tavaroiden ja laitteiden puuttuminen: Varmista, että kaikki tarvittavat tavarat ja laitteet toimitetaan ajoissa ja ovat kunnossa.
  • Huonosti sijoitetut osastot: Huono sijainti messualueella voi vähentää näkyvyyttä ja kävijämäärää.

Budjetin ylittäminen

  • Budjetin hallinnan puute: Yllättävät kustannukset ja budjetin ylittäminen voivat aiheuttaa taloudellisia ongelmia ja heikentää tapahtuman hyötyjä.

Interaktiivisuuden puute:

  • Ei aktiviteetteja tai demoesityksiä: Kävijät arvostavat interaktiivisuutta ja mahdollisuutta kokeilla tuotteita. Osasto, jossa ei ole mitään tekemistä tai katsottavaa, menettää helposti huomion.

Vältä näitä virheitä valmistautumalla huolellisesti, kouluttamalla henkilöstöäsi ja seuraamalla messuosallistumisen tuloksia tarkasti. Näin varmistat, että messuosallistumisesi on onnistunut ja tuottava.

Haluatko apua messujen painotuotteissa?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme.