Skip to content

Takaisin

Muista nämä, kun tilaat painotuotteita

Painotuotteet tarjoavat usein ensikosketuksen yritykseen. Oli kyse sitten käyntikortista, flyerista, ulkomainonnasta tai teippauksista, painotuotteet luovat mielikuvaa. Ensivaikutelma tehdään vain kerran – siksi ei ole yhdentekevää, millaiset painotuotteet yrityksellesi tilaat.

Hyvä ennakkovalmistelu ja huolellinen suunnittelu takaavat, että painotuotteet välittävät oikeanlaista mielikuvaa ja palvelevat yrityksenne tarpeita. Lue alta muistilistamme, mitä kannattaa ottaa huomioon ennen painotuotteiden tilauspainikkeen painamista.

Millaiseen käyttöön painotuote tulee?

Painotuotteen tilaaminen alkaa aina sen käyttötarkoitusta pohtimalla. Onko kyseessä esimerkiksi messuilla jaettava paperimateriaali vai pidempiaikaiseen käyttöön tarkoitettu banderolli? Ulkotiloihin sijoitettavat tuotteet vaativat erityistä huomiota materiaalivalintojen osalta. Pohdi myös, tuleeko painotuotteen olla kiinnitettävissä ja millaiseen seinämateriaaliin – esimerkiksi karhea seinäpinta vaatii vahvemman kiinnityksen kuin sileä, joten myös painomateriaalin tulee olla vankempaa tekoa.

Paljonko painotuotteita on sopivasti?

Painotuotteiden määrä vaikuttaa paitsi kustannuksiin myös ympäristöön. Kun painotuotteiden kappalemäärä mietitään huolellisesti, vähennetään hävikkiä ja näin ollen ympäristökuormitusta.

Painotuotteita valitessa kannattaa myös pohtia, voisiko painotuote sopia useampaan kuin yhteen käyttötarkoitukseen sekä ovatko kertakäyttöiset painotuotteet aina tarpeen. Esimerkiksi messubanderolli voi muina aikoina olla mainiosti esillä liiketiloissa, ja paperiflyereiden sijaan messuilla voi jakaa käyttöön tulevia mainoslahjoja.

Varmista painoaineiston painokelpoisuus

Hyvän painojäljen saamiseksi tulee painotuotetta varten tehdyn materiaalin olla tarpeeksi laadukasta. Huomioithan ennen materiaalin lähettämistä esimerkiksi kuvien tarkkuudet ja resoluution, jotta kuvanlaatu pysyy hyvänä vielä painettaessa. Varmista myös painotalolta, millaisessa muodossa tiedostot ja niiden värikoodit tulee toimittaa, niin säästät aikaa ja vaivaa.

Mikäli kaipaat apua sopivien painotuotteiden valinnassa ja suunnittelussa, ota rohkeasti yhteyttä.

Kuka jeesaa? No Niini

 

Aihealue: Blogi

Puhu painoa - lyhyt oppimäärä painotuotteiden sanastosta

Oletko tilaamassa painotuotteita, mutta osa tuotteisiin liittyvästä sanastosta on täyttä siansaksaa korvillesi? Vaikka painotalon työntekijät pyrkivät puhumaan asiakkaiden kanssa ns. arkikielellä, voi joukkoon eksyä jokunen pätkä ammattisanastoa. Kokosimme blogiin listan yleisimmin esiintyvistä termeistä, joiden tunteminen helpottaa asiointia painotalon kanssa. Nappaa termit muistiin!

Lue lisää

Haku päällä! Oletko sinä etsimämme IT-tukihenkilö?

Etsimme meille Niinille äitiysloman ajaksi IT-tukihenkilöä Helsinkiin työskentelemään n.25h/vko viikossa. Oletko sinä etsimämme aktiivinen ja ratkaisukeskeinen IT-asiantuntija? Lue lisää avoimesta työpaikasta!

Lue lisää

Ekologiset painotuotteet - onko sellaisia?

Vihreät arvot ovat tärkeitä kaikenlaisessa kuluttamisessa. Ekologisia valintoja ja toimintoja pyritään tekemään entistä enemmän kaikilla elämän osa-alueilla - niin myös yritysmaailmassa ja siellä lähes välttämättömissä mainosmateriaaleissa. Mutta voiko painotuote olla ekologinen? Tästä artikkelista voit lukea meidän vinkkejä siihen miten voit vaikuttaa painettavien mainostuotteiden ympäristöystävällisyyteen!

Lue lisää

Aloittava yrittäjä, kaikesta ei tarvitse selvitä yksin – tutustu painotalojen tarjontaan

Asteletko yrittäjyytesi ensimmäisiä askeleita? Paljon on tapahtunut, että olet päässyt tähän pisteeseen ja paljon tulee varmasti vielä tapahtumaan. Yrityksesi on nyt totta ja olemassa, mutta se ei kuitenkaan pelkästään riitä. Se pitää saada olemaan olemassa myös tuleville asiakkaillesi.

Lue lisää