Skip to content

Takaisin

Painotuotteet digimarkkinoinnin tukena

Digimarkkinoinnilla alkaa olla jo hyvin iso jalansija yritysten markkinoinnissa. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, ettei digimarkkinointi ole aina se paras tapa tavoittaa toivottua kohderyhmää. Kaikki eivät vietä aikaa digitaalisissa kanavissa tai saattavat karsastaa nimenomaan “joka tuutista tulevaa” mainontaa siellä. On huomioitava myös, että käytännössä esimerkiksi kivijalkaliikkeiden ohikulkevat potentiaaliset asiakkaat saadaan houkuteltua liikkeeseen paremmin erilaisten painotuotteiden avulla kuin digimarkkinoinnilla.

Lue miksi painotuotteet ovat olennainen ja tehokas osa markkinointia. Myös osana digimarkkinointia!

Painotuotteet ovat digimarkkinointia kestävämpää mainontaa
Laadukkailla painotuotteilla on mahdollista saavuttaa pitkäaikaisempaa mainontaa kuin nopeasti ohi vilisevällä digimarkkinoinnilla. Jatkuvasti lisääntyvä digitulva ja siitä aiheutuva ns. bannerisokeus (banner blindness) vähentää digimarkkinoinnin tehokkuutta. Bannerisokeus tarkoittaa käytännössä sitä, että ihmiset joko tietoisesti tai tiedostamatta jättävät huomioimatta digitaaliset, näytölle ponnahtavat mainokset. Näin ollen digimarkkinoinnin teho saattaa jäädä hyvinkin pieneksi verrattuna painotuotteiden tehoon.

Painotuotteet ovat myös digimarkkinointia huomattavasti monipuolisempi tapa markkinoida. Ne ovat usein kestäviä ja niitä voi teettää niin sisä- kuin ulkotiloihin, suurina tai pieninä kokoina, teippeinä tai julisteina, sekä moniin eri materiaaleihin (mm. kankaisiin, pahveihin ja seiniin). Painotuotteet ovat jo yksinään erittäin tehokas keino markkinoida, mutta niillä on helppoa myös täydentää esimerkiksi digitaalisessa muodossa julkaistuja kampanjoita.

Painotuotteiden avulla viestit helpommin myös laadusta
Erilaisten painotuotteiden avulla voit vaikuttaa myös laatumielikuvan luomiseen. Tämä ei digimarkkinoinnin avulla onnistu samalla lailla. Valitsemalla yrityksen materiaaleihin esimerkiksi laadukkaan paperin, viestit samalla asiakkaille myös palvelujen ja tuotteiden laadusta. Sama pätee myös muuhun yrityksen ilmeellä jaettavaan materiaaliin, kuten käyntikortteihin, logolla varustettuihin kyniin tai erilaisiin pakkauksiin ja lahjakortteihin.

Miten vahvistaa digimarkkinointia painotuotteiden avulla?
Mikäli kuitenkin yrityksellänne on digimarkkinointikanavat aktiivisessa käytössä, pääsette todennäköisimmin parhaisiin markkinoinnin tuloksiin ottamalla painotuotteet tueksi rinnalle. Katso asiakkaamme onnistunut case- esimerkki.

 

Seuraavat painotuotteet toimivat tehokkaasti digimarkkinoinnin tukena:

Teippaukset
Teippaukset ovat helppo ja näyttävä tapa kertoa yrityksestä ja tuotteista selkeästi. Kivijalkaliikkeiden ikkunateippauksilla voit viestiä mm. myytävistä tuotteista, aukioloajoista ja kampanjoista. Teippaukset soveltuvat myös erityisen hyvin täsmäviestintää esimerkiksi lattioissa tai hyllyteippauksina. Ja voihan sitä teipata vaikkapa auton näyttävästi yrityksen ilmeen mukaisesti.

Julisteet ja ulkomainokset
Kivijalkamyymälöiden ikkunoissa tai seinillä olevilla painotuotteilla, kuten julisteilla ja ulkomainoksilla, kiinnität helposti ohikulkijoiden huomion. Tällainen mainonta toimii etenkin silloin, jos toimitilat ovat vilkkaasti liikennöidyn kadun varrella ja houkuttelevat kuvat tai sanomat tavoittavat useita ohittavia ihmisiä päivän aikana. Julisteet soveltuvat hyvin myös erilaisiin tapahtumiin ja ne ovat helposti siirrettävissä ja kevyesti mukana kuljetettavissa.

Messuosastot ja -materiaalit
Hyvin suunniteltu ja kutsuva messuosasto on yrityksesi käyntikortti suurille ihmismassoille, juuri niille potentiaalisille asiakkaille, joita tavoittelet messujen aikana. Materiaalien suunnittelussa kannattaa käyttää ammattilaista apuna, näin säästät todennäköisimmin aikaa ja rahaa. Yrityksen ilmeellä painetut messuseinät ja tilanjakajat sekä visuaalisesti kauniisti toteutetut painotuotteet erottavat messuosastosi muista.

Lahjakortit
Lahjakortit ovat suosittu tapa muistaa niin ystäviä kuin yhteistyökumppaneita. Yrityksen ilmeellä ja laadukkaalle painetun lahjakortin avulla viestit palveluiden ja tuotteiden tasosta. Lahjakortin suunnitteluun kannattaa käyttää aikaa ja tilata tuotteet osaavalta painotalolta. Painettu lahjakortti on sähköistä versiota henkilökohtaisempi tapa muistaa.

Parempia markkinointikokonaisuuksia painotuotteiden avulla
Monipuolisten painotuotteiden avulla toteutat onnistuneet markkinointikokonaisuudet. Tutustu eri painotuotevaihtoehtoihin tai ota meihin yhteyttä, niin me autamme löytämään sopivimmat painotuotteet markkinointiinne. Joko yksin tai yhdessä digimarkkinoinnin kanssa.

 

#suoramarkkinointi #digimarkkinointi #painotuotteet #monikanavamarkkinointi

Aihealue: Blogi

Puhu painoa - lyhyt oppimäärä painotuotteiden sanastosta

Oletko tilaamassa painotuotteita, mutta osa tuotteisiin liittyvästä sanastosta on täyttä siansaksaa korvillesi? Vaikka painotalon työntekijät pyrkivät puhumaan asiakkaiden kanssa ns. arkikielellä, voi joukkoon eksyä jokunen pätkä ammattisanastoa. Kokosimme blogiin listan yleisimmin esiintyvistä termeistä, joiden tunteminen helpottaa asiointia painotalon kanssa. Nappaa termit muistiin!

Lue lisää

Haku päällä! Oletko sinä etsimämme IT-tukihenkilö?

Etsimme meille Niinille äitiysloman ajaksi IT-tukihenkilöä Helsinkiin työskentelemään n.25h/vko viikossa. Oletko sinä etsimämme aktiivinen ja ratkaisukeskeinen IT-asiantuntija? Lue lisää avoimesta työpaikasta!

Lue lisää

Ekologiset painotuotteet - onko sellaisia?

Vihreät arvot ovat tärkeitä kaikenlaisessa kuluttamisessa. Ekologisia valintoja ja toimintoja pyritään tekemään entistä enemmän kaikilla elämän osa-alueilla - niin myös yritysmaailmassa ja siellä lähes välttämättömissä mainosmateriaaleissa. Mutta voiko painotuote olla ekologinen? Tästä artikkelista voit lukea meidän vinkkejä siihen miten voit vaikuttaa painettavien mainostuotteiden ympäristöystävällisyyteen!

Lue lisää

Aloittava yrittäjä, kaikesta ei tarvitse selvitä yksin – tutustu painotalojen tarjontaan

Asteletko yrittäjyytesi ensimmäisiä askeleita? Paljon on tapahtunut, että olet päässyt tähän pisteeseen ja paljon tulee varmasti vielä tapahtumaan. Yrityksesi on nyt totta ja olemassa, mutta se ei kuitenkaan pelkästään riitä. Se pitää saada olemaan olemassa myös tuleville asiakkaillesi.

Lue lisää