BlackFriday lähestyy ja viime vuosina BlackFriday on kasvanut BlackWeekistä jopa BlackMonthiin asti. BlackFriday-kampanjointi digissä kannattaakin aloittaa ajoissa, mutta jos kampanjamateriaalit uupuvat vielä myymälästä tai verkkokaupasta niin ei hätää – vielä ehtii!

Myymälämarkkinointi ja siihen kuuluvat mainosmateriaalit ovat läpi vuoden erilaisina sesonkeina tärkeitä myynninedistäjiä. Niiden avulla houkutellaan asiakkaat liikkeeseen, ohjataan kuluvan sesongin tuotteiden pariin ja ennen kaikkea, herätetään tarve.

Lue myös: Verkkokauppias – erotu joukosta koskettavalla markkinoinnilla

Ohittamattomat mainosjulisteet

Myymälämarkkinoinnissa tärkein mainostila on tietysti näyteikkuna. Mitä asiakas näkee ensimmäisenä, millainen mielikuva syntyy, näkeekö asiakas jotain jotain uutta ja kiinnostavaa tai ohittamattoman tarjouksen? Herätä siis asiakkaan huomio houkuttelevilla julisteilla! Asiakkaan saaminen liikkeeseen on luonnollisesti tärkein, tai oikeammin välttämättömin, vaihe.

Katso myös säänkestävät julisteet.

Tarraa tarjoukseen

Kun ulkomainonnan avulla olemme saaneet asiakkaan astumaan myymälään, voidaan asiakkaan polku pitää eheänä esimerkiksi opastavien tarrojen avulla. Lattiatarrat ovat mainio tapa ohjata asiakas ostotapahtumaan, ne voivat opastaa asiakkaan kulkua tai muistuttaa tarjouksesta. Lattiatarrat ovat turvallisia käyttää ja tarrojen irrottaminen on helppoa.

Niin ikään tarrat verkkokauppapaketeissa pitävät asiakaskokemuksen yhtenäisenä ja tuovat brändiä esiin. Pakettiin voi lisätä myös ylimääräisiä tarroja, sitoutuneet asiakkaat liimaavat brändisi tarroja mielellään läppäreihin, kypäriin tai vaikkapa auton takalasiin.

Verkkokaupan tarrat löydät tästä.

Käsin kosketeltavat alennukset

Erilaiset mainoslehtiset, esitteet ja flyerit toimivat loistavina lisämyynnin keinoina niin verkkokauppiaille kuin myymälämarkkinoinnissakin. Kassalla voit sujauttaa alekupongin kassiin ja saada siten asiakkaan palaamaan myymälään uudelleen. Esitteet ja flyerit taipuvat moneksi, vain mielikuvitus on rajana!

Unboxing-trendi ei ota hiipuakseen, pakettien avaaminen on aina yhtä ihanaa, joten verkkokauppatilauksien toimitukset tarjoavat loistavan tilaisuuden asiakkaan sitouttamiselle. Sujauta mukaan kampanjakoodi kiitoksena tilauksesta. Erilaiset käsin kosketeltavat alekupongit päätyvät usein jääkaapin oviin, keittiön pöydälle näkyville tai jopa kirjanmerkeiksi. Vaikka tekisit retargeting-mainontaa verkossa, fyysisen mainoksen avulla saat usein pitkäaikaista mainostilaa asiakkaan arkisissa toiminnoissa. 

Mukavia myyntihetkiä vuoden isoimpaan ostospäivään!