Skip to content

Takaisin

#meniiniläiset Jani Henriksson

Olen Jani Henriksson, 30-vuotias kaveri, jolla on jatkuva jano itsensä sekä oman työtehtävänsä ja niihin liittyvien palveluiden kehittämiseen. Uteliaisuuteni uutta, erityisesti teknologiaa ja digitaalisia ratkaisuja kohtaan, joka ei tunnu koskaan sammuvan. Se onkin tehnyt minusta melkoisen generalistin, joka pystyy melko monipuolisesti tarkastelemaan asioita. Tämä tuokin mukavat eväät omalle vastuualueelleni eli digitaalisten palveluiden kehittämiselle, painopisteinä verkkokauppaliiketoiminta ja rakennusalan tarpeisiin suunnattu dokumentinhallinta.

Tavallista työpäivää on todella vaikea kuvata, mutta yritän koostaa viikossa tapahtuvat asiat niin, että niistä saadaan ”keskiarvotyöpäivä”. Aamulla tulen töihin ja kurkkaan projektien etenemiset Jirasta sekä Trellosta ja tiedustelen projektiryhmiltä onnistumisista ja mahdollisista haasteista. Tämän jälkeen varmistetaan, että projektien prioriteetit ovat edelleen valideja. Kuuma linja on koko ajan auki verkkokauppatiimin ja projektipankkitiimin kesken. Tavoittelen myös Slackin kautta sovelluskehittäjiämme käydäksemme seuraavia kehityskohteita lävitse ja sovimme sprintin pituudesta.

Digituotteidemme tiekartoista tarkistan, että olemme yhä menossa oikeaan suuntaan ja mikäli näyttää, että suuntaa pitää korjata, tehdään tarvittavat muutokset ja varmistetaan niiden käytäntöön vieminen ja se, että kokonaisuus noudattaa yhtiön tahtotilaa.

Tärkeää on myös tarkistaa palveluiden datat, tehdä niistä johtopäätökset ja ilmoittaa niistä sekä myynnille että markkinoinnille. Tästä pääsemmekin luonnollisen jatkumon kautta markkinointipäällikkömme Suvin kanssa juonimaan uusia markkinointikampanjoita tai uuden teknologian käyttöönottoa markkinoinnissa. Aina jossain välissä käyn lävitse blogeja, uutiskirjeitä ja muita tietolähteitä, joita olen sähköpostiini tilannut. Ideana on tietysti pitää oma know-how ajan tasalla ja päästä heti uusiin mahdollisuuksiin kiinni niiden ilmettyä. Kohta myyjä kolkutteleekin ovea ja muistuttelee, että pian pitäisi lähteä yhteiselle asiakaskäynnille.

Usein yhteistyökumppanit soittelevat ja kyselevat yhteisten projektien etenemisistä ja sovimme tärskyt ja parit workshopit myöhemmälle tulevaisuudelle. Täsmennämme yhteisiä tiekarttoja ja seuraavia askelmerkkejä.

Omasta mielestäni tärkein roolini on kuitenkin olla digilähettiläs: tuoda esiin mahdollisuuksia ja hyötyjä, joita voimme saavuttaa tehokkuuden ja yhdessä sekä erillään työskentelyn näkökulmista.

Mikäli haluat keskustella kanssani olemassa olevien palveluidemme kehittämisestä tai haastaa meitä kehittämään uutta tai yritykselläsi on digitaalisesti ratkaistavissa oleva ongelma, niin voit ottaa yhteyttä joko soittamalla 010 6803 030 tai laittamalla mailia jani.henriksson@kopioniini.fi. Vaihtoehtoisesti löydät minut myös LinkedIn:stä www.linkedin.com/in/janihenriksson tai Twitteristä @JayHenriksson.

#pioniinit #meniiniläiset #paino_ideallesi #kopioniini

Aihealue: Uutiset

Puhu painoa - lyhyt oppimäärä painotuotteiden sanastosta

Oletko tilaamassa painotuotteita, mutta osa tuotteisiin liittyvästä sanastosta on täyttä siansaksaa korvillesi? Vaikka painotalon työntekijät pyrkivät puhumaan asiakkaiden kanssa ns. arkikielellä, voi joukkoon eksyä jokunen pätkä ammattisanastoa. Kokosimme blogiin listan yleisimmin esiintyvistä termeistä, joiden tunteminen helpottaa asiointia painotalon kanssa. Nappaa termit muistiin!

Lue lisää

Haku päällä! Oletko sinä etsimämme IT-tukihenkilö?

Etsimme meille Niinille äitiysloman ajaksi IT-tukihenkilöä Helsinkiin työskentelemään n.25h/vko viikossa. Oletko sinä etsimämme aktiivinen ja ratkaisukeskeinen IT-asiantuntija? Lue lisää avoimesta työpaikasta!

Lue lisää

Ekologiset painotuotteet - onko sellaisia?

Vihreät arvot ovat tärkeitä kaikenlaisessa kuluttamisessa. Ekologisia valintoja ja toimintoja pyritään tekemään entistä enemmän kaikilla elämän osa-alueilla - niin myös yritysmaailmassa ja siellä lähes välttämättömissä mainosmateriaaleissa. Mutta voiko painotuote olla ekologinen? Tästä artikkelista voit lukea meidän vinkkejä siihen miten voit vaikuttaa painettavien mainostuotteiden ympäristöystävällisyyteen!

Lue lisää

Aloittava yrittäjä, kaikesta ei tarvitse selvitä yksin – tutustu painotalojen tarjontaan

Asteletko yrittäjyytesi ensimmäisiä askeleita? Paljon on tapahtunut, että olet päässyt tähän pisteeseen ja paljon tulee varmasti vielä tapahtumaan. Yrityksesi on nyt totta ja olemassa, mutta se ei kuitenkaan pelkästään riitä. Se pitää saada olemaan olemassa myös tuleville asiakkaillesi.

Lue lisää